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Nur für XING Mitglieder sichtbar Planspiel-Netzwerktreffen, Spiele in MINT Fächern, 01./ 02. Februar 2019, Zittau
Vom 1. bis 2. Februar 2019 findet in Zusammenarbeit mit dem Karriereservice der Hochschule Zittau/Görlitz das nächste Planspiel-Netzwerktreffen des Fachverbandes SAGSAGA in Zittau statt. Als Prolog findet vom 31. Januar bis 1. Februar ein Symposium mit dem Titel "»Zug um Zug« – Eine Theatermethode wird zum Coaching Tool" statt.
Ingenieure entwickeln heute in ihren Unternehmen Software mit spielerischen, agilen Verfahren oder strukturieren Logistikprozesse vor ihrer Umsetzung mit Computersimulationen und Planspielen. Wie ist die aktuelle Situation in der Hochschulausbildung, was sind hier die aktuellen Entwicklungen?
Im Rahmen der Tagung beschäftigen sich die Veranstalter daher intensiv mit dem Einsatz von Planspielen, Board Games, Serious Games und anderen spielerischen Ansätzen in der Hochschuldidaktik und -forschung. Der Fokus des Treffens liegt auf der Ingenieurpädagogik bzw. dem MINT-Bereich.
Gemeinsam gehen wir der Frage nach: Welche Ansätze der Planspielmethodik gibt es, um komplexe Fragestellungen im MINT-Bereich abzubilden?
Alle Informationen finden Sie auf der Konferenz-Webseite:
http://www.hszg.de/spielend-lernen
Kedar Deol MMO Games Market Research On Present State & Future Growth Prospects to 2025
The MMO Game Market report aims to provide an overview of global MMOG market with detailed market segmentation. Also, it analyzes the current MMO Game market scenario and forecasts the market till 2025. The report covers market dynamics effecting the market during the forecast period.
Get PDF Brochure @ http://bit.ly/2FBd7nU
Companies like Activision Blizzard and Electronic Arts are massively participating in media and promotional events that are further leading to growth in awareness and consumption of the games. Some of the other factors impacting the growth of this market are growth in development of hardware platforms
Key Players:
Activision Blizzard, Inc.
Electronic Arts (EA)
Giant Interactive Group Inc.
NCSOFT Corporation
Ankama, NEXON Co., Ltd.
Gamigo AG
Tencent Holdings Limited
Jagex Games Studio
Ubisoft Entertainment SA
karan sethiya Global Healthcare Gamification Market Research On Present State & Future Growth Prospects To 2027
Get PDF sample Copy@ http://bit.ly/2FvF1lQ
The "Global Healthcare Gamification Market Analysis to 2027" is a specialized and in-depth study of the medical device industry with a focus on the global market trend. The report aims to provide an overview of global market with detailed market segmentation by game type, application, end user, and geography. The global healthcare gamification market is expected to witness high growth during the forecast period. The report provides key statistics on the market status of the leading healthcare gamification market players and offers key trends and opportunities in the market.
The global healthcare gamification market is segmented on the basis of game type, application, and end user. Based on game type, the market is segmented into casual games, serious games and exercise games. On the basis of application, the healthcare gamification market is segmented into fitness management, medical training, physical therapy and others. Based on end user, the healthcare gamification market is classified as enterprise-based users and consumer-based users.
Kedar Deol Demand for Gaming Simulators Market Booms, Resulting in Growth of the Market Worldwide
Gaming Simulators market is expected to grow from US$ US$ 3831.5 Mn in 2017 to US$ 7562.1 Mn by 2025 at a CAGR of 10.2% between 2017 and 2025.
Request a Sample of this Report @ http://bit.ly/2BUx5ru
High cost associated with the gaming simulators can act as a restraining factor in the market such as cost of high end gaming simulators to cost from US$ 1,500-2,000 and above.
Top Companies in Gaming Simulators Market are :CXC Simulations, D-BOX Technologies, ELEETUS, Hammacher Schlemmer & Company, Inc., Playseat, Simxperience (Villers Enterprises Ltd.), Sony Interactive Entertainment LLC, Vesaro, Cruden B.V.and AEON SIMULATORS LIMITED
Mareike Brensing Kleine Zwischenfrage: Was spielt ihr am liebsten in großer Runde?
Wie ihr wisst, lernen wir beim spielen, ohne es zu merken. Ein wichtiger Faktor, damit das geschieht ist aber, dass ein Spiel auch Spaß macht. Darum haben wir uns gefragt: Was spielt ihr mit richtig vielen Leuten besonders gerne?
Ab einer gewissen Zahl an Mitspielern, wird es aber manchmal etwas unüberschaubar. Oder noch schlimmer: Langweilig, weil sich die Runden so ziehen... Welches Gesellschaftsspiel schafft es eurer Meinung nach, auch viele Mitspieler gleichzeitig zu begeistern?
http://bit.ly/favspiel

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Über die Gruppe "Simulation und Gaming"

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