Fabian Krauser

Selbstständig, Self-Employed, Self-Employed

Abschluss: Master of Science, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg

Neumarkt in der Oberpfalz, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Computer graphics
Real-Time Graphics
Computational Geometry
Software Engineering
Software Development
C++
C#
OpenGL
Shaders
OpenGL Shading Language
GLSL
HLSL
Visual Studio
CUDA
OpenCV
Parameterization
Meshing
Research
Autodesk 3ds Max
3D Studio Max
MAXScript
Adobe Photoshop
Adobe ExtendScript
Game Engines
Game Programming
Unity
Unity3D
Unity ECS/Jobs
2D/3D Asset creation
3D Modelling
Texturing
Scripting
Python
JavaScript
TypeScript
Lua
Rust
Programming
UML
Jira
Perforce
Git
Automotive
Infotainment
Graphics
Realtime
Geometry
Computergrafik
3D-Computergrafik
Computergraphik
Computer-Grafik
Machine Learning - Synthetic Data
Augmented reality
Virtual reality

Werdegang

Berufserfahrung von Fabian Krauser

  • Bis heute 2 Jahre und 4 Monate, seit Jan. 2022

    Self-Employed

    Self-Employed

  • Bis heute 7 Jahre und 8 Monate, seit Sep. 2016

    Software Engineer Computer Graphics

    e.solutions GmbH

    Shader programming, tools programming and asset processing and optimization.

  • 1 Jahr, Okt. 2012 - Sep. 2013

    Research Assistant

    3D-Visualisierungszentrum

    Assistance in various projects in the field of 3D-scanning, 3D-printing and Virtual Reality.

Ausbildung von Fabian Krauser

  • 3 Jahre und 6 Monate, Okt. 2013 - März 2017

    Computer Science

    Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg

    Computer Graphics and Computational Geometry. Thesis field: Parameterization

  • 2 Jahre, Okt. 2011 - Sep. 2013

    Computer Science and Media

    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm

    Computer Graphics and Geometry. Thesis field: System Modelling with GUI Prototype

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

Interessen

Real-Time Graphics / Game Engines
3D Modelling / Texturing / Animation
Parameterization / Remeshing / Decimation
Game Programming / Modding / Reverse Engineering
Game Engine Architecture / Design Patters / Software Engineering

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z