Matthias Niebergall

arbeitet von zu Hause. 🏡

Angestellt, User Experience Designer, gastronovi GmbH

Bremen, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Gamedesign
Leveldesign
Projektmanagement
Projektplanung
Video Games
Produktmanagement
Teamfähigkeit

Werdegang

Berufserfahrung von Matthias Niebergall

  • Bis heute 4 Jahre und 4 Monate, seit Feb. 2020

    User Experience Designer

    gastronovi GmbH

  • Bis heute 12 Jahre und 8 Monate, seit Okt. 2011

    Event Organisation

    Gamestorm Berlin

    Als Gamestorm-Team wollten wir Events schaffen, bei denen Leute zusammenkommen und in kleinen Teams ohne Druck von Außen in einer risikofreien Umgebung sich an eigenen Ideen ausprobieren können. Experimentierfreude ist sehr willkommen! Unser Wunsch ist es zudem eine sich gegenseitig inspirierende Community mit enthusiastischen Gameentwicklern aufzubauen.

  • 2 Jahre und 1 Monat, Juli 2017 - Juli 2019

    Game Designer

    BeamNG

    • planning and implementation of the first career prototype • organization and execution of initial in-game events • definition and finalization of the design vision for the game in accordance with time and personnel resources of the project • design of core features • revision and further development of existing content • development of game features for milestone updates • assistance of the HR team during the application process

  • 2 Jahre und 2 Monate, Nov. 2014 - Dez. 2016

    Producer

    Daedalic Entertainment GmbH

    Responsible for schedule and shipping of the Projects, confirmation of Milestones as well as coordinating the development process with internal departments like Marketing, PR, QA, Localization and Sales. Attending conventions and fairs, meeting potential new partners and evaluating new projects.

  • 1 Jahr und 5 Monate, Juni 2013 - Okt. 2014

    Product Manager

    Stryking Entertainment GmbH

    • Key Accounting for the monetisation tool nspyre commerce • Working on specifications for new features in close cooperation with the Lead Programmer and the Product Owner • Evaluation of potential items and goods which can be distributed in our games

  • 7 Monate, Nov. 2012 - Mai 2013

    Game Designer

    Stryking Entertainment GmbH

    • Working on Mobile and Browser Game concepts • Creating mockups for external pitch presentations • Evaluation of potential projects and cooperations

Ausbildung von Matthias Niebergall

  • 3 Jahre und 1 Monat, Okt. 2009 - Okt. 2012

    Gamedesign

    Mediadesign Hochschule Berlin

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Französisch

    Grundlagen

  • Spanisch

    Grundlagen

Interessen

Games
Filme
Musik
Badminton
Eishockey

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z