Philipp Hellmann

Partner / Gesellschafter, Partner / Head of Production, mld digits gmbh

München, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Hard- und Software aus einer Hand für Event und Me
Messe 4.0 Produkt Marketing
Augmented Reality
Unity3D
Kundenverständnis
Kundenzufriedenheit
Budgetgerechte Projektumsetzungen
Digitale Marketing Lösungen

Werdegang

Berufserfahrung von Philipp Hellmann

  • Bis heute 6 Jahre und 6 Monate, seit Dez. 2017

    Partner / Head of Production

    mld digits gmbh

    Consulting, managing, producing AR / VR / Interactive Real-Time Projects

  • 3 Jahre und 7 Monate, Juni 2014 - Dez. 2017

    CEO / Head of Animation

    Pipedream Media GmbH

    Project Management, Client Communication, Business Development, Head of Animation and Technical Art

  • 1 Jahr und 10 Monate, Nov. 2012 - Aug. 2014

    Shareholder/Director/Lead Technical Artist

    Pipedream Games Ltd.

  • 2 Monate, Juni 2013 - Juli 2013

    3D Modeller

    Pixomondo

  • 3 Jahre und 1 Monat, Juni 2010 - Juni 2013

    Head Instructor Game Art & 3D Animation

    SAE Institute GmbH

    Game Studiengang Organisation, Lehrplanentwicklung, Durchführung, Projektbetreuung, Hauptdozent, Arbeit mit Studenten

  • 10 Monate, Jan. 2012 - Okt. 2012

    Chief Graphics Officer

    Scorpius Forge GmbH

  • 2 Monate, Aug. 2011 - Sep. 2011

    Character Animator

    D-Facto-Motion

    Character Animator for Nils Holgersson Filmproduktion

  • 2 Monate, Juni 2011 - Juli 2011

    3D Artist

    Klakow Software

    Rigging, Character Animation for Bavaria Filmstadt - Bullyversum Game

  • 11 Monate, Apr. 2010 - Feb. 2011

    3D Artist/Animator

    ASteam - Michael Sandt

    3D Artist for iPhone Game Development. I work on every graphic/asset/animation (everything except idea and programming) on the game.

  • 2 Monate, Mai 2010 - Juni 2010

    Character Animator

    D-Facto-Motion

    Cartoon Character Animation

  • 8 Monate, Nov. 2009 - Juni 2010

    Grafiker

    e.nfinite media GmbH

    Webdesign, 3D Grafik, Layout

  • 1 Jahr und 8 Monate, Okt. 2008 - Mai 2010

    3D Artist / Animator

    Coreplay GmbH

    Animator and 3D Artist for XBox360, Wii and PC Titles. Worked on following released games: Moorhuhn - Das verbotene Schloss (Wii, Animations) Germanys Next Topmodel (Wii Lead Animator, Environment Artist) Fit for Fun (Wii, Lead Animator, Environment Artist) Ion Assault (XBox360 Live Arcarde, PC Steam, Lead Animator, 3D Artist)

  • 2 Jahre und 6 Monate, Mai 2006 - Okt. 2008

    Supervisor

    Qantm Institute

    I supervised the students at the Qantm Institute and helped them with Photoshop, 3D in general and Compositing questions. We did many different things such as create reels for exhibitions and advertisements, check studentworks and support the management.

  • 9 Monate, Mai 2007 - Jan. 2008

    Freelancer and Consultant

    Pollok + Gonzalo Architekten

    Design and development of the new homepage.

  • 2 Monate, Mai 2007 - Juni 2007

    Videoartist

    Kupferwerk

    2D, 3D and Compositing work done for the mySAE Trailer. (my part: 0:00-0:37, 1:10-1:16)

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Französisch

    Grundlagen

Interessen

Game Development
Game Mechanics
Networking
Guitars
8 Bit
Bouldering
Tools & Scripting
Projektmanagement
Schulungen
Technisches Know-How
Optimization
Organisation

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z