Klaus Herrmann

Angestellt, Product Manager, Google

München, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Data Analysis
Software Design
Enterprise Architecture
Java
C#
Python
Web technologies
Product Management
RESTful APIs

Werdegang

Berufserfahrung von Klaus Herrmann

  • Bis heute 8 Jahre, seit Aug. 2016

    Product Manager

    Google

  • 5 Jahre und 1 Monat, Juli 2011 - Juli 2016

    Senior Product Manager

    hybris Software

  • 2 Jahre und 3 Monate, Apr. 2009 - Juni 2011

    Team Lead Web Application Development

    CreateCtrl AG

    Technical project management for, and design and development of transactional, database-driven web applications (.NET/C#, asp.net w/ Ajax Toolkit, Spring.NET, NHibernate, DotNetNuke, SQL/Oracle/SQLServer, FluorineFX/RTMP Communication, Webservices, a bit of Adobe Flex, ...);

  • 1 Jahr, Apr. 2008 - März 2009

    Diploma Student

    LMU München, Chair of Elementary Particle Physics

    Diploma thesis: "Early Measurement of the Top Quark Mass at the ATLAS Experiment" (i.e. data analysis and evaluation for the LHC experiment at the European Organisation for Nuclear Research [CERN])

  • 2 Jahre und 9 Monate, Juli 2006 - März 2009

    software development

    CreateCtrl AG

    Development of transactional, database-driven web applications (.NET/C#, asp.net w/ Ajax Toolkit, SQL/Oracle)

  • 5 Jahre und 8 Monate, Feb. 2000 - Sep. 2005

    product development (software)

    Gölz & Schwarz GmbH

    Student employee, working on the design and implementation of web based applications, mainly in the fields of content management and dialog marketing (newsletters, online surveys etc.) [Java, JSP, Struts, Hibernate, SQL, Python, Zope]

Ausbildung von Klaus Herrmann

  • 10 Monate, Sep. 2005 - Juni 2006

    Physics

    University of Manchester

  • 5 Jahre und 6 Monate, Okt. 2003 - März 2009

    Physik

    Ludwig-Maximilans-Universität München

    Elementary Particle Physics

Sprachen

  • Deutsch

    -

  • Englisch

    -

Interessen

international politics
economics
music
football
technology in general and software technology in particular
web 2.0 phenomena etc.

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z