Markus Pietrowsky
Gesellschafter, Digital Artist, Defined Chaos
Düsseldorf, Deutschland
Werdegang
Berufserfahrung von Markus Pietrowsky
Bis heute 5 Jahre und 6 Monate, seit Apr. 2019
Digital Artist
Defined Chaos
Development of: ASSET PIPELINES Setting up effectivley tool chains for models or animations. SHADERS & MATERIALS Shader development. CUSTOM DCC TOOLS Speed up time consuming workflows. ART STYLE DEVELOPMENT User centered, platform and scope dependant with a sharp eye on the budget. 3D/2D ASSET CREATION Environment, UI, Character & Props.
7 Jahre, 2008 - Dez. 2014
Art Director
Blue Byte - Ubisoft
Projects: Siedler 7, Settlers of Tandria (IPad)
2005 - 2008
Technical Lead Artist
Blue Byte - Ubisoft
Projects: Siedler 6 - Aufstieg eines Königreichs, Siedler 6 - Reich des Ostens
2002 - 2005
Art Director
Wings Simulations
Projects: Soldner, Soldner - Marine Corps
2000 - 2002
Senior 3D-Artist
Funatics
Projects: Zanzarah, Cultures
1999 - 2000
Senior 3D-Artist
Davilex
Projects: AutobahnRaser II, EuropaRaser
1996 - 1999
Head of DTP Department
Click-Clack Verlag
Layout/Colorisation/Prepress for Comics (Bibi Blocksberg, Benjamin Bluemchen, Barbie, Die Maus, Die Gruft, Das Grauen), Books, Greeting Cards...
1994 - 1996
Illustrator
Studio B
Illustration for Comics (Benjamin Bluemchen, Bibi Blockberg, Die Maus), Calendars, Greeting Cards
1990 - 1991
Illustrator
Studio B
Illustration for Children Books (Biene Maja), Calendars, Greeting Cards, TV
Ausbildung von Markus Pietrowsky
1992 - 1993
Fachoberschule fuer Kunst und Gestaltung, Essen
Sprachen
Deutsch
Muttersprache
Englisch
Fließend