Stefan Lindblad
Angestellt, Systems Software Engineer, Electronic Arts
Norrköping, Schweden
Werdegang
Berufserfahrung von Stefan Lindblad
2 Jahre und 1 Monat, Okt. 2019 - Okt. 2021
R&D Engineer
Linköping University
At Linköping University I am working in the group of immersive visualization. We are focusing on research projects with different partners and developing new and interesting ways to visualize information or to make scientific concepts understandable to the public. Example projects gather around different areas like smart cities, astronomic space visualization and visualization of population data.
6 Monate, Apr. 2019 - Sep. 2019
R&D Engineer
Goodbye Kansas Studios
Working within the Pipeline / R&D department on in-house algorithms and tools for facial animation and rigging based on papers from conferences like Siggraph. Development in Python and C++ targeting mostly Autodesk Maya as primary application using different libraries like numpy, PyQt, etc.
11 Monate, Mai 2018 - März 2019
Chief Technology Officer (CTO)
Cortopia Studios
I am leading the active development of our AR/VR game titles and take responsibility for the technical workflow of the studio while looking into R&D efforts where applicable.
3 Monate, März 2018 - Mai 2018
R&D Engineer
Cortopia Studios
My focus at Cortopia Studios is to work with new technology like for example VR/AR/XR for mobile platforms and to investigate how these can be used in the future. I also follow research and new developments in the industry to identify upcoming technical trends, which could be later on useful. Providing technical expertise for proof of concepts in cooperation with game design and marketing.
1 Jahr und 9 Monate, Juni 2016 - Feb. 2018
Software Engineer
Autodesk
Working in the team around the Stingray real-time engine. Developing in a web tech based application stack targeting real-time rendering, which involves programming in Javascript, C++, Lua and C# on a regular basis.
2 Jahre und 4 Monate, März 2014 - Juni 2016
Media Software Engineer
Freelancer
Ich arbeite freiberuflich als Softwareentwickler für verschiedene Kunden und Projekte.
6 Monate, Sep. 2014 - Feb. 2015
Research & Development
Filmakademie Ludwigsburg
Bachelor Thesis about virtual production hardware devices
6 Monate, Sep. 2013 - Feb. 2014
Research & Development
Filmakademie Ludwigsburg
6 Monate, Nov. 2012 - Apr. 2013
3D Modellierung / Python Schnittstellenimplementierung
Fraunhofer IPA
2 Jahre und 3 Monate, Aug. 2010 - Okt. 2012
Studioassistenz
SWR Stuttgart
Assistenztätigkeit bei Studio- und Außenproduktionen
3 Jahre und 2 Monate, Juni 2006 - Juli 2009
Mediengestalter für Digital- und Printmedien
Erwin Müller Versandhaus GmbH
Ich war für die Produktion von Printmedien zuständig. Vom Satz über die Bildkorrektur bis zum farblich druckfertigen Abzug schloß meine Tätigkeit alle Felder im Printbereich ein. Außerdem war ich für die Hard- und Software in der Druckvorstufe verantwortlich und hielt diese auf dem laufenden Stand.
Ausbildung von Stefan Lindblad
6 Monate, Jan. 2016 - Juni 2016
Institute of Technology
Linköping University
Advanced C++, Parallel Programming, Computergrafik
5 Monate, Sep. 2015 - Jan. 2016
Computer Science and Communication
KTH Stockholm
Realtime Graphics, Computational Photography and Computer Vision
3 Jahre, März 2015 - Feb. 2018
Medieninformatik
Hochschule der Medien Stuttgart
Software Engineering, 3D Computergrafik, Computer Vision, Machine Learning
3 Jahre und 5 Monate, Okt. 2011 - Feb. 2015
Medieninformatik
Hochschule der Medien Stuttgart
Software Engineering, 3D Computergrafik. Computer Vision, Machine Learning
Sprachen
Deutsch
Muttersprache
Englisch
Fließend
Schwedisch
Fließend